دسته‌ها
معرفی ارزهای دیجیتال

ارز دیجیتال اتریوم چیست و چه کاربردی دارد؟

ارز دیجیتال اتریوم به تازگی و چند سال به بازار جهانی معرفی شده است.اتریوم با وجود جدید بودن توانسته بسیار سودآور باشد.در این متن به بررسی آن می پردازیم.

اتریوم ارز دیجیتالی که چند ساله به تازگی به بازار جهانی معرفی شده و در همین مدت زمان توانسته توجه بسیاری از سرمایه گذاران را به خود جلب نماید و بازار خوبی داشته باشد.این ارز دیجیتال در چند ماه اخیر بسیار ارزشمند تر شده است و همین موضوع باعث شده خرید دکل های استخراج افزایش یابد. در ادامه به معرفی این ارز دیجیتال بیشتر می پردازیم و مشخص می کنیم این ارز چه تفاوت و شباهتی با بیت کوین دارد.

اتریوم چیست؟

انجام معاملات ،خرید و استخراج اتریوم برای همه در تمام دنیا امکان پذیر است و فارغ از مکان و سابقه شغلی تان می توانید سرمایه گذاری کنید. ممکن است هر شخصی نتواند به یک سری خدمات مالی و بانکی دسترسی داشته باشد اما این موضوع مشکلی برای سرمایه گذاری و استخراج این ارز دیجیتال ایجاد نخواهد کرد. تنها چیزی که شما برای این کار نیاز دارید دسترسی به اینترنت است. برای انجام معاملات در این بازار نیازی نیست که اطلاعات شخصی تان را وارد کنید زیرا این بازار بیشتر بر پایه ی ارزش کار می کند تا نظارت ، به همین جهت نیازی به اطلاعات شخصی نیز ندارد. هیچ دولت یا شخصی بر روی اتریوم کنترل ندارد و این بدان معنا ست هیچ شخصی نمی تواند مانع از دریافت شما شود. مانند همه ی ارز های رمزنگار و دیجیتال این ارز نیز بر پایه بلاک چین کار می کند و تمام معاملات در آن ثبت می شود.

خرید اتریوم

مشتریان یک ضمانت داخلی و ایمن دارند که اعتبارات فقط در صورت ارائه آنچه توافق شده است ، تغییر می کند. برای تجارت نیازی به نفوذ شرکت بزرگ ندارید و می توانید به تنهایی به سرمایه گذاری بپردازید. همه ی این موارد تضمینی برای خرید این ارز دیجیتال است تا سرمایه گذاران با امنیت بیشتر به معامله می پردازند. این بلاک چین قابل برنامه ریزی در جهان است.Ethereum با تفاوت های بزرگ ، مبتنی بر نوآوری بیت کوین است. تمامی معاملات برای حفظ امنیت از رمزنگاری استفاده می کنند و بر همین اساس به این ارزهای دیجیتال رمزنگار نیز می گویند.

سرمایه گذاری در اتریوم

یکی از مزایای سرمایه گذاری در بازار این ارز دیجیتال این است که می توانید به طور مستقیم معامله کنید و هیچ واسطه ای در این بین وجود ندارد.شما می توانید به طور مستقیم با یک شخص دیگر پول جا به جا کرده و توافق کنید. میزان درآمد افراد طی چند ماه اخیر چندین درصد رشد داشته و همین موضوع باعث شده افراد بیشتری در تمام دنیا برای سرمایه گذاری اقدام کنند. شرایط و سودآوری این ارز دیجیتال باعث شده تا افراد بیشتری به خرید و استخراج آن روی بیاورند. نبود هیچ واسطه ای برای معاملات و امکان جا به جا کردن پول بین دو شخص بدون واسطه باعث شده است سرمایه گذاران به معاملات ارزهای دیجیتال علاقه بیشتری نشان دهند. برای انجام معاملات هیچ نیازی به اطلاعات شخصی شما نخواهد بود و شما از هرجای دنیا با هر سابقه ای می توانید به خرید ، معامله و یا استخراج این ارز دیجیتال بپردازید. تنها کافی ست که اطلاعاتی در این زمینه و دسترسی به اینترنت داشته باشید.

تاریخچه

اگر بخواهیم تاریخچه اتریوم را بررسی کنیم باید از ابتدای آن یعنی هنگامی که در تاریخ ۳۰ جولای سال ۲۰۱۵ توسط یک جوان اهل روسیه که تنها ۲۳ سال داشت به ارزهای دیجیتال پیوست به آن بپردازیم.در واقع این ارز در سال ۲۰۱۳ طراحی شد و در سال ۲۰۱۴ سرمایه گذاری که برای آن صورت گرفت موجب شد سال ۲۰۱۵ این ارز دیجیتال وارد بازار سرمایه گذاری شود. Ethereum منجر به ایجاد محصولات و خدمات جدید شده است که می تواند زمینه های مختلف زندگی ما را بهبود بخشد. ما هنوز در مراحل اولیه هستیم و این ارز دیجیتال به تازگی وارد دنیای تجارت شده است. هرچند ارزهای دیجیتال در ابتدا شاید خیلی سودآور نباشند اما این ارز توانسته تنها در چندسال اعتماد بسیاری را به خود جلب کرده و طی ماه های گذشته رشد صعودی داشته باشد. به طوری که ارزش آن بسیار زیاد و هرماه چندین درصد به ارزش آن افزوده می شود. در سال ۲۰۱۶ یک هکر با پیدا کردن یک نقص در این شبکه توانست سیستم را هک کرده و اتر به دست بیاورد. بعد از آن با تقویت سیستم و بر طرف کردن نواقص امنیت شبکه نیز افزایش پیدا کرد.

شباهت با بیت کوین

اگر بخواهیم اتریوم و بیت کوین را با یکدیگر مقایسه کنیم باید به این نکته اشاره کنیم که هر دوی آن ها ارز دیجیتال هستند و به این شکل مشابه یکدیگرند. اما در واقع کاربرد آن ها متفاوت با یکدیگر است. برای این که تفاوت را بهتر درک کنیم باید کمی از نظر بلاک چین موضوع را بررسی کنیم. بلاک چین بیت کوین برای پیگیری مالکیت پول دیجیتال و بلاک چین اتریوم برای اجرای کدهای برنامه نویسی طراحی و کاربرد دارد. اما هر دو آن ها جزو رمزنگار ها و ارزهای دیجیتال هستند که توانستند سرمایه گذاران زیادی را در سراسر دنیا جذب کنند. هیچ دولت و شخصی کنترل این دو ارز دیجیتال را بر عهده ندارد بنابراین هر شخصی از هرجای دنیا با دسترسی به اینترنت می تواند به سرمایه گذاری در اتریوم بپردازد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *